Optičarstvo ostvaruje ono što oftalmolog ili optometrista svojim pregledom zaključuje o problemu koji klijent ima.
Uloga oftalmologa prevazilazi rutinske preglede i recepte za naočale – on je posvećen očuvanju čula vida i kvaliteta života pacijenata. Kroz svoje znanje, vještine i empatiju, oftalmolog postaje vodič i podrška pacijentima na putu ka jasnom, svietlom i zdravom svijetu vizije. U nastavku je intervju sa Slađanom Jokić.
Intervju: Slađana Jokić, oftalmolog
Recite nam nešto o sebi?
Ja sam Slađana Jokić, oftalmolog po profesiji. U svom radnom iskustvu provela sam 34 godine u Opštoj bolnici Valjevo, baveći se hirurgijom katarakte. U okviru porodične Poliklinike ( suprug je ginekolog) radim od 2012. godine. Moj posao ne bi bio zaokružen da nisam 2015. g. otvorila optičarsku radnju, zajedno sa svojim dugogodišnjim prijateljima, koji su mi postali saradnici i u koje imam neograničeno poverenje. Mislim da smo zajedno formirali malu kuću punu razumevanja i poverenja. Ova “mala” kuća brine o svim aspektima koji naši klijenti očekuju.
Koje usluge nudite u Vašoj optici?
Optika nudi prodaju naočara, sočiva ( zajedno sa ugradnjom) za naočare kao i kontaktnih sočiva (GP sočiva, mekih sferičnih , asferičnih i astigmatskih). Takođe je moguće vršiti i popravku oštećenih okvira. Pregledi se obavljaju u Poliklinici.
Na koji način ste postali dio optičarstva i otkud ljubav prema ovoj profesiji?
Optičarstvo ostvaruje ono što oftalmolog ili optometrista svojim pregledom zaključuje o problemu koji klijent ima. Rekla bih da je to onaj završni ton koji klijentu daje osećaj zadovoljstva.
Trendovi diktiraju pravila, da li i Vi to mislite ili ipak svako na poseban način bira naočale za sebe?
Sve više naočari postaju modni detalj. Trendovi se prate, naravno, ali mi smo tu da našim klijentima pomognemo da formiraju sopstveni stil sa “daškom” aktuelne modelistike. Oblik lica i vilica, položaj obrva, frizura…važni su faktori za odluku o obliku dioptrijskog rama.
Koliko često prema Vašem mišljenju treba kontrolisati vid?
Različite kategorije pacijenata zahtevaju različitu učestalost kontrole vida. U dečijem uzrastu neophodno je na vreme ustanoviti problem sa vidom: slabovidost, razrokost, refrakcione anomalije. U mladalačkom uzrastu pojavu miopije i hipermetropije i problem kompjuterskog vida. Posle četrdesete godine javljaju se prvi problemi sa gubitkom akomodacije i potrebom za prvim naočarima za blizinu ( obavezno izmeriti intraokularni pritisak). U kasnijem životnom dobu, kada pridružene bolesti daju promene na oku neophodno je uraditi kompletan oftalmološki pregled. Provera vida jedanput godišnje je pametan izbor.
Najčešći izazovi sa kojima se susrećete u radu su?
Izazovi u radu su različiti. Teško je nekada objasniti klijentu da promenom dioptrije neće rešiti slab vid, odnosno da postoji problem, oboljenje koje se dioptijom ne može rešiti. Svi znamo da jednostavno postoje ljudi čija očekivanja je teško ispuniti i koji nikada nisu u potpunosti zadovoljni.
Šta Vam je motivacija i inspiracija za rad?
Motivacija za rad je naravno zadovoljan izraz lica i osmeh sa kojim klijent izlazi iz radnje i sa kojim nam se ponovo vraća. Motivacija je i zadovoljstvo zaposlenih i njihovo angažovanje u ostvarenju zajedničkog cilja.
Planovi za dalji razvoj poslovanja?
Kako tehnologija napreduje, tako se i usavršavaju oruđa i alati sa kojim radimo. Hteli to mi ili ne veštačka inteligencija se neprimetno pozicionirala u naš svakodnevni život. Što je pre prihvatimo, naučićemo kako da je kontrolišemo i usmerimo za lakši i efikasniji rad.
Poruka za čitatelje.
Poruka za čitaoce: poverite brigu o vidu osobi kojoj verujete. Poslušajte savete da biste mogli da izbegnete sve pretnje koje mogu biti pogubne za vaš vid.