You are currently viewing Kako su problemi s vidom utjecali na radove poznatih umjetnika?

Kako su problemi s vidom utjecali na radove poznatih umjetnika?

Mnogi poznati umjetnici, uključujući Rembrandta, Moneta i Degasa, imali su problem s vidom. 

Analiziranje različitosti u odjeljku boja i tehnika koje umjetnici koriste pruža pogled u dušu umjetnika. Za oftalmologa su te promjene u boji i stilu znakovi da bi umjetnik mogao imati probleme s okom.

Kad se uspoređuju radovi umjetnika iz njegovih mladih dana i kasniji, vidi se da je došlo do neke promjene kod vida, pa samim tim i rada. 

Claude Monet

Početkom 60-ih godina Claude Monet je dobio katarakt. Kada je Monet postao svjestan da se njegov vid narušava, napisao je pariškom doktoru: „Više ne vidim boje istim intenzitetom.. Više ne slikam svjetlost s istom preciznošću. Crvene mi izgledaju poput mulja, roze bljutavo, a teško mi je i vidjeti srednje i niže tonove.“ 

Water Lilies – Lokvanji, njegova najbolja serija slika činila se kao da je ‘patila’ zbog njegovog katarakta, jer su se radovi opisivali kao „mutni“ a boje „zagušene“. Kada je katarakt dosegao tačku kada više nije mogao birati boje, morao je čitati naljepnice na bočicama da bi znao koja je boja unutra. Kasnije je radio hirurški zahvat, što je povratilo jasnoću vida. Čak se vratio seriji Lokvanjaj i ponovno ih obojio da bi izgledali jasnije. Iako se njegov vid znatno poboljšao, bio je nezadovoljan svojom nemogućnošću da vidi žute i crvene. S obzirom da je zahvat katarakta tada bio relativno nov, njegov se vid nije mogao u potpunosti vratiti. Nosio je leća s tintom. 

Edgar Degas

Medicinski stručnjaci vjeruju da je Edgar Degas patio od makularne degeneracije. Ona zahvata makulu, tj. centralni dio mrežnjači. Okarakterisana je zamagljen vidom, lošim centralnim vidom i percepcijom da su ravne linije zapravo iskrivljene. Iako je normalno radio zadatke, često se žalio na sve gori vid. Uspoređujući Degasove slike iz 40-ih s onim iz 60-ih, uočavaju se nedostatak sjena i manje jasne linije. 

Paul Cezanne

Mnogi historičari umjetnosti vjeruju da je Paul Cezanne bio kratkovidan. Njegove slike izbliza bile su oštre i jasne, dok su njegovi reljefi izgledali neuredno. 

Rembrandt

Za Rembrandta se vjerovalo da ima strabizam, s obzirom da su oči likova koje je crtao obično bile neravnomjerne (u svojim autoportretima). Smatra se da je Rembrandt morao da zatvori jedno oko da bi ono što je vidio reprodukovao na platnu, što je utjecalo na to kako je slikao svoje oči.

Leave a Reply