You are currently viewing Savjeti za zdrave oči

Savjeti za zdrave oči

Dobra vid igra važnu ulogu u vašem funkcionisanju, mobilnosti i svakodnevnom životu. Iako mnogi ljudi pogoršanje vida prihvataju kao neizbježnu posljedicu starenja, zapravo postoji nekoliko savjeta za život koji možete primijeniti kako biste održali zdravlje vaših očiju.

Smanjite vrijeme provedeno uz ekran. Tehnologija je postala sastavni dio našeg ličnog i profesionalnog života. Možda ćete otkriti da provodite sve više i više vremena fokusirani na ekran, bio to pametni telefon ili računar. Štetni efekti dugotrajnog gledanja u ekran zapravo su postali toliko rašireni da to stanje dobilo vlastiti pojam – sindrom računarskog vida (poznat i kao vizuelni umor ili digitalno naprezanje očiju). Simptomi mogu uključivati suhoću, peckanje, suzenje i iritaciju očiju, kao i glavobolje, zamagljen vid i osjetljivost na svjetlost.

Smanjite odsjaj i ambijentalno svjetlo prilikom gledanja u ekran. Naprezanje očiju može nastati zbog pretjeranog osvjetljenja, kao i od odsjaja na ekranu. Pokušajte na monitor instalirati zaštitu protiv odsjaja. Sklonite se od sunčeve svjetlost koja dolazi kroz prozor zavjesama ili paravanima. Smanjite jako osvjetljenje upotrebom manje sijalica ili prebacivanjem na sijalice slabijeg intenziteta.

Trepćite češće. Otkriveno je da ljudi imaju tendenciju da rjeđe trepću kada koriste računar- otprilike jednu trećinu rjeđe nego što to inače čine. Tokom ovih dugih perioda bez treptanja, suze koje štite oko brže isparavaju, uzrokujući suhoću očiju. Čestim treptanjem, vaše će oči biti vlažne kako biste izbjegli suhoću i iritaciju.

Postavite ekran pravilno. Oči bi vam trebale biti udaljene 50 do 60 centimetara od ekrana računara kako biste smanjili naprezanje očiju. Držite centar ekrana računara približno 10 do 20 centimetara ispod nivoa očiju.

Nosite zaštitu za oči. Koristite sunčane naočale kad izlazite napolje. Ne samo da mogu pomoći u blokiranju potencijalno štetnih UV zraka, već mogu zaštititi vaše oči od isušivanja zbog vjetra. Koristite naočale kada plivate u bazenu kako biste zaštitili oči od hlora. Naočale treba nositi i prilikom rukovanja opasnim hemikalijama ili pri korištenju mašina za rezanje, brušenje ili zavarivanje kako ne bi došlo do oštećenja rožnice ili drugih trauma oka. Korištenje zaštite za oči prilikom bavljenja sportovima koji uključuju brze lopte ili igrače u bliskom međusobnom kontaktu mogu vas zaštititi od povreda oka. Također je dobra ideja zaštititi oči kada vozite bicikl.

Redovno vježbajte. Smatra se da dosljedna vježba smanjuje očni pritisak, a to je pritisak tekućine unutar oka. U stvari, jedno istraživanje pokazalo je da su sudionici s glaukomom koji su se četiri puta sedmično upuštali u brzu šetnju od 40 minuta uspjeli smanjiti očni pritisak toliko da više nisu morali uzimati lijekove za svoj problem.

Obavite rutinske preglede oka. Redovno testiranje može pomoći u otkrivanju problema u ranoj fazi. Prema Nacionalnom institutu za zaštitu na radu, korisnici računara trebali bi jednom godišnje pregledati oči.

Hranite se zdravo, uključujući hranjive sastojke važne za zdravlje očiju. Kad ne mogu jesti dovoljno hrane koja sadrži ove hranjive sastojke, mnogi odlučuju uzimati dodatke kako bi zadovoljili tu potrebu. Pri odabiru proizvoda za zdravlje vida, potražite sljedeće hranjive sastojke.

Leave a Reply