You are currently viewing Jovan Lučić: Najveći izazov u ovom poslu je još uvijek niska svijest ljudi o kupovini naočala u nošenju

Jovan Lučić: Najveći izazov u ovom poslu je još uvijek niska svijest ljudi o kupovini naočala u nošenju

Naočale u našem društvu su decenijama predstavljane kao tabu, djecu su plašili nošenjem naočala, a onu koja nose naočale su stavljali na stub srama u školama i igralištima.

Intervju: Jovan Lučić, optičar

Nošenje naočala je uobičajeno rješenje za korekciju vida koje milijuni ljudi diljem svijeta koriste svakodnevno. Naočale ne samo da pomažu u poboljšanju vida, već su također postale modni dodatak koji može izraziti stil i osobnost nositelja. U nastavku više o tome će nam reći Jovan Lučić.

Predstavite nam se ukratko.

Moje ime je Jovan Lučić, ja sam vlasnik Optike Lučić, autor i voditelj prvog optičarskog podcasta i emisije u regionu pod nazivom Opticast, gde zajedno sa gostima iz sveta optike i oftalmologije radimo na edukaciju pacijenata optičara i optometrista.  Suvlasnik portala o zdravlju Epoteka.rs. Takođe bih voleo da napomenem da sam manjim delom učestovao na razvijanju platforme onlineoptika.com online web aplikacije za optike koja služi za unapređivanje poslovanja i edukaciju zaposlenih.

Kad i kako ste se počeli baviti ovim poslom?

Volim da kažem od malena, kada sam baki i deki rastavljao naočare u igri. Šalu na stranu, optikom sam krenuo da se bavim još u srednjoj školi 2013. godine, na trećoj godini, na stručnoj praksi koja se odvijala dva puta nedeljno u optičarskoj radnji. Tamo sam stekao prva osnovna znanja o poslu, naočarama i radu sa pacijentima.  Nakon završetka srednje škole, nastavio sam da radim, kao optičar i specijalista prodaje u jednoj kompaniji gde sam stekao osnovna znanja, a  dalje unapređivao, učio i sticao viši nivo znanja kroz rad u drugim kompanijama, pa tako najveći izvor mog znanja je bio moj tadašnju mentor Milan Žole, zamenik direktora ABM klinike iz Beograda, gde sam radio.   Moram da napomenem, da nisam oduvek hteo da budem optičar, već pravnik, tačnije advokat. Nakon završetka srednje škole upisao sam pravni fakultet, završio prvu godinu, ali zbog finansijske situacije tada nisam uspeo isti da završim, pa sam se potpuno posvetio optici. Upravo to je ostavilo model ponašanja u mom radu, koji polazi od činjenica i želje za istinom kada se radi sa pacijentima i zaposlenima gde se poštuju sva njihova prava i naše obaveze prema njima.

Koje sve usluge nudite u optici?

Optika Lučić se pre svega bavi izradom i prodajom optičkih pomagala, a ja volim da kažem modnih dodatak a to su dioptrijski okviri, dioptrijska stakla, sunčane naočare i kontaktna sočivaU ponudi imamo, veći broj poznatih svetskih brendova, a neki od njih su: Fendi, Versace, Prada, Valentino, Ana Hickmann, MaxMara, Swarovski, Guess. Takođe imamo alternativne i nove brendove u ponudi, poput Kreuzbergkindera, Julie Backer, Bulgeta.  Imamo i one pristupačne kao što su, Avanglion, Aboriginal, Natuwe&Co, A-Z. Takođe partneri smo i sa najvećim svetskim i domaćim proizvođačima dioptrijskih stakala, kao što su Carl Zeiss, Essilor, GrossOptic i OKM, čiji proizvodni program radimo što nam garantuje kvalitet, kao i kontaktnih sočiva, poput Alcon-a, CooperVision-a, Jhonson and Jhonson-a i Bausch Lomb-a. U sklopu optike radimo provere dioptrije za naočare i kontaktna sočiva. U optici se pored redovne prodaje, bavimo edukacijom, prevencijom i zaštitom zdravlja očiju svih naših pacijenata, na taj način smo uspostavili sopstveni standard kvaliteta, tačnije onaj minimum ispod koga ne idemo, ali nam to za uzvrat garantuje kvalitet i poverenje kod korisnika. 

Možete li nam reći koji su trendovi ovog ljeta u svijetu naočala?

Što se tiče trendova ovog leta, najveći uticaj ima robna marka Fendi, koja je izašla sa neverovatno lepom i moćnom sunčanom kolekcijom, koju prate oversize modeli, sa jakim ručkama ukrašenim u znaku brenda, zatim kolekcija sunčanih i dioptrijskih naočara alternativnog brenda Kreuzbergkinder, koji su izašli sa kolekcijom pod nazivom Suspirum, gde takođe se mogu videti odvažni oversize ramovi, ali i metalni modeli jako neobičnog dizajna. 

Izazovi sa kojima se susrećete u poslu su?

Naravno i ova godina je bila izazovna, bar kod nas u regionu, jer pored vrtoglave stope inflacije i rasta cena osnovnih životnih namirnica i pada standarda građana,  pratile su nas i obilne kiše i snegovi u trenutcima kada im nije vreme, pa je tako bilo 45 kišnih dana u proteklih dva meseca, što je predsezonu i periode gde se najveći broj ljudi opredeli za kupovinu naočara, potpuno obrisalo. Ono što je definitivno najveći izazov u našem poslu je svest ljudi o kupovini naočara i nošenju, koja je na veoma niskom nivou, te nam upravo to pravi najveći kamen spoticanja jer ne postoji sistemska edukacija pacijenata na tu temu. Naočare u našem društvu su decenijama predstavljane kao tabu, decu su plašili nošenjem naočara, a onu koja nose naočare su stavljali na stub srama u školama i igralištima. Takođe mere zaštite i prevencije zdravlja očiju nisu se nikad dovoljno isticale u zdravstvenim ustanovama, primera radi,  pacijent kad uđe u presbiopiju, uđe i u fazu negacije i ne želi da prihvati da on loše vidi na blizinu, pa tako nošenje naočara odlaže u nedogled i samim tim sebi stvara goru situaciju, poseže za neproverenim alternativnim metodama i naravno naposletku dođe u optiku i bude šokiran svime što čuje.  Roditelj najviše treba da obrati pažnju, kod dece na njihov vid, da svoje dete redovno prati kako se ono ponaša i gleda, da ne odlaže posete pedijatru, već da postupa u skladu sa merama prevencije, jedno od njiih je da vreme koje dete provodi na digitalnom uređaju svede na minimum i da dete što više motiviše da se fizički igra sa igračkama i napolju sa decom, što podstiče motirčki i socijalni  razvoj deteta.  Naravno izazova je još mnogo, jedan od njih dostupnost medicinskih pomagala van mesta prodaje, to su, buvljaci, pijace, tezge i slične stvari, čak i apoteke nisu mesto gde treba da se prodaju naočare, osim ako nisu tako i registrovane. Ja moje pacijente uvek pitam kad dođu sa tako nekim naočarima, da li bi i lekove i kupovali iz kutija sa nekih pijaca i naravno uvek racionalan odgovor je da ne bi. 

Po čemu se razlikujete od konkurencije?

Ono što nas najviše razlikuje od kolega, je što puno energije i novca ulažemo u kreiranje svesti i razbijanja tabu tema o naočarima, puno polažemo poverenja u kvalitet i istinitost nekih proizvoda, koje nudimo, pa tako na primer u ponudi nemamo stakla koja nemaju UV zaštitu, ne radimo stakla koja nisu pogodna za neki ram, ne radimo stakla bez nekih osnovnih vidova zaštite oka. Pa nam tako dođu pacijenti i kažu pa skuplji ste od njih, i onda mi moramo da objašnjavamo da nismo, nego ne radimo proizvode koje smatramo da nisu dovoljno dobri za pacijenta i tako kreće edukacija pacijenta. To je ono što i kolegama pokušavamo da objasnimo, obično belo staklo bez zaštite ili antirefleks bez 100% uv zaštite je prevaziđena stvar, izbacite to iz ponude, pacijentu se ne čini usluga ako sve plati 15 eura, šta je objektivno dobio, pa ništa, ni zaštitu, ni kvalitet, ni dovoljan razlog da se opet vrati. Svako može da sebi prišti dobre naočare, kao što i svako može da sebi priušti dobru obuću ili odeću, a naočare uvek traju duže i mogu da imaju više pozitivnog zdravstvenog uticaja na nosioca. Takođe ono što nas razlikuje je način prezentacije proizvoda putem društvenih mreža, tu smo definitivno najaktivniji, na platformama kompanije Meta, facebook-u i Instagramu. Tu smo postavili standarde, stvorili uticaj i edukovali veliki broj ljudi. Tu je ceo tim uključen, dva fotografa, videograf, dizajner i ja sa njima.

Planovi za dalji rad.

Planovi za dalji rad je naravno, dalja lična edukacija, dalje usavršavanje veština i sposobnosti na svim poljima, od optike, prodaje, edukacije, rada na novim i postojećim platformama. Sticanje većeg broja korisnika i klijenata. Proširivanje na tržištu, otvaranje još optičarskih radnji, odnosno pružanju mogućnosti većem broja ljudi da dobiju kvalitet u koji mi verujemo, i rad na boljoj saradnji da kolegama.

Poruka čitaocima.

Poruku čitaocima je, da krenu da stiču poverenje u svoje optičare i zaposlenih kod kojih idu. Da pre svega biraju kvalitetan i dobar proizvod, da više obrate pažnju na svoje oči i zdravlje istih, da redovno obavljaju kontrole i preglede. Da više štede na krpicama, a manje na očima. I naravno da prate Optiku Lučić. 

Leave a Reply