Povremeno odmarajte svoje oči

Povremeno odmarajte svoje oči

Za razliku od životinja koje imaju izoštrena čula njuha ili sluha, ljudi se oslanjaju na vid kao svoje primarno čulo. Budući da se velik dio interakcije sa svijetom odvija putem vizuelnih podražaja, naše oči neprestano rade kako bi nam pružile ključne informacije o okolišu. Fokusiranje na određene vrste predmeta može dovesti do naprezanja očiju, što sprječava vizuelni sistem da efikasno obrađuje informacije. Srećom, odmaranje očiju može spriječiti naprezanje očiju i ublažiti simptome naprezanja. Razgovarajte o svom tipičnom danu sa svojim oftalmologom kako biste utvrdili da li trebate odmoriti oči.

Uobičajeni uzroci naprezanja očiju

Kako se naš svijet promijenio, sve više ljudi provodi dane sjedeći ispred ekrana. Računari i televizori imaju pozadinsko osvjetljenje, što znači da emituju odsjaj. Gledajući u ovakav ekran, vaše oči više rade, naprežući osjetljive mišiće koji kontrolišu vaše oko. Naprezanje očiju posebno je problematično za radnike koji rade uredske poslove, pojedince koji obavljaju detaljne radove izbliza ili one koji često škilje. Ljudi koji naprežu oči često se žale na glavobolju, zamagljen vid ili bol u očima. Odmah se obratite svom doktoru ako se pojave ovi simptomi.

Odmaranje očiju

Odmaranje očiju ublažava težak posao koji obavljaju kontinuiranim održavanjem fokusa na bliže predmete ili ekrane. Slijedite pravilo 20-20-20: svakih 20 minuta napravite pauzu otprilike 20 sekundi u kojoj gledate predmet udaljen najmanje 20 stopa (6 metara). Pogled u daljinu na predmete smanjuje napetost očnih mišića i smanjuje rizik od naprezanja očiju.

Također, budite svjesni svoje brzine treptanja. Namjerno češće treptanje održava očne jabučice vlažnima i očne mišiće opuštenim. Mnogi ljudi koriste i umjetne suze, dostupne u apotekama ili kod vašeg očnog doktora, za podmazivanje očiju i olakšavanje naprezanja očiju.

Drugi način za smanjenje naprezanja očiju je opuštanje očiju i hladna ili topla temperatura. Jednostavno zatvaranje očiju na 10 sekundi može smanjiti naprezanje i omogućiti trenutno olakšanje. Osim toga, razmislite o trljanju ruku i laganom pritiskanju dlanova na zatvorene oči. Toplina vaših ruku opušta i smiruje mišiće. Primjena hladnog, vlažnog peškira ili narezanih krastavaca djeluje slično opuštanjem očnih mišića uz korištenje hladnih temperatura.

Leave a Reply